Jim Morrison

Jag får så dåligt samvete av Jim Morrison. Killen fucking skaffade skägg och gick upp massa i vikt för att slippa bli sedd som en sexsymbol. Och vad gör jag? Moahaha, jag googlar Jim Morrison leatherpants. Det är nästan lite oschysst. Fast han är ju död, vad ska han göra åt det? Han är borta sedan 1971 och även om han hade kunnat veta om vad som försigår här så hade han väl inte brytt sig längre.
Det känns ändå som att jag skändar nåt minne på något sätt...
Gaah! hur kan man låta bli?
Han var ju en underligt bra poet också. Och singer/songwriter, men det är ju lite väl uppenbart. The Ghost Song är en så underbar låt. 1969 spelade Jim Morrison in en dikt och 1978, sju år efter hans död i ett badkar i paris spelade de in musik till texten. Det är SÅ underbart. Sjukt psykadelisk låt.
Lyssna på den...

Awake.
Shake dreams from your hair
my pretty child, my sweet one.
Choose the day and choose the sign of your day
the day's divinity
First thing you see.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0