Jahopp, här sitter man igen.

...och borde göra läxor tills pennan glöder, tja... eller tangentbordet kanske. Jag har så galet mycket att göra den här veckan, i jämförelse med hur mycket folk på typ södra latin har att göra så antar jag att jag är ganska ledig, men med mina mått mätt... med mina mått är det huvudvärk och vakenkaffe som gäller.
Och nu sitter jag här, borde verkligen läsa något om Axel Oxenstierna för att förbereda mig inför mitt historiaprov, eller så borde jag försöka förstå ekonomi inför mitt samhällsprov på måndag, eller så borde jag skriva på min novell, på spanska.
Personer som jag borde inte skriva noveller på språk vi inte förstår, jag är perfektionist när det gäller mitt skrivande, jag måste hitta det perfekta ordet för alla tillfällen. Då behöver man ett jävligt stort förråd av synonymer, det har inte jag på spanska.
Q: nämn ett ar-verb. A: hablar. Q: nämn ett er-verb. A: comer. Q: nämn ett ir-verb. A: vivir.
Ja jävlar vad det kommer gå åt helvete för mig.

Nu skulle jag iallafall skriva på den jävla novellen (för jag har äntligen hittat mitt usb-minne), och då upptäcker jag att jag inte har office installerat på datorn. Så jag går in på OpenOffice.org för att ladda ned Open Office. Och så går det förstås inte, den laddar en sådär en procent på fem minuter.
Så nu utsätter jag min dator för fara som en synthare på en KISS-konsert genom att installera det jävla programmet direkt från nätet istället för att spara det på datorn först. Jag vet inte ens om jag har något antivirusprogram. På min nya fina dator.
Bra Ylva, bra! *klappar mig själv på axeln*

Nej alltså, nu ska jag jobba, i mitt splitternya Open Office :-) Jobba betyder INTE koda på min konstiga hobbyhemsida, bara för att påminna mig själv.
 

Och så Brian Jones, George Harrison och Keith Richards för att lätta upp stämningen lite.
I love them so much.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0