they're my lifeline

Alltså shit, de är genier!
De är θεός! Theos! Gudar! θεός!
En av dem är en mystisk profet som talar i gåtor och frälser massorna, får mig att tala som en religiös, fastän jag föraktar religionen. En av dem är den där rocklegenden som man aldrig trodde man skulle få uppleva, han är en av dem som vi alla trodde dog ut under tidiga sjuttiotalet. En av dem är ett svart får, ett klassiskt skolat svart får med universums alla svar gömda i en förortslägenhet. En fjärde är som vem som helst, han hade kunnat bo i huset bredvid dig, han hade kunnat bo i huset bredvid dig och hållit dig vaken med perfekta taktslag i natten. Den femte och den sjätte är gåtfulla, jag vet inte ens vad som finns att säga om dem.
Jag vet bara att jag skulle ha svårt att klara mig utan dem. Profeten, rockstjärnan och det svarta fåret.

De är θεός

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0